Позиція щодо переговорів з визначення розміру посадового окладу працівника I тарифного розряду ЄТС у 2015 році
Профспілки надзвичайно обурені, позицією Сторони органів виконавчої влади про не підвищення розміру посадового окладу працівника I тарифного розряду ЄТС у 2015 році, а лише корегування його на рівень інфляції, та Сторони роботодавців, які взагалі про пропонують заморозити базовий тариф ЄТС.
Таку цинічну позицію висловлено 7 серпня 2014 року під час засідання спільної робочої Комісії Сторін соціального діалогу з ведення переговорів і підготовки пропозицій щодо встановлення розміру мінімальної заробітної плати на 2015 рік та переговорів щодо розміру посадового окладу працівника I тарифного розряду ЄТС на 2015 рік.
Уряд пропонує і далі вдаватися до найпростішого шляху наповнення бюджету – відняти у бюджетника. Звертаємо увагу, що влада уже двічі в цьому році запроваджувала низку обмежень для працівників бюджетної сфери, які мотивувала необхідністю створення передумови економічного зростання країни.
З грудня 2013 року грошовий розрив між розміром мінімальної заробітної плати та посадовим окладом працівника I тарифного розряду ЄТС складає 366 грн. або 30%.
У червні ц.р. розмір мінімальної заробітної плати уже на 364 грн. або на 29,9% занижено порівняно з фактичним розміром прожиткового мінімуму для працездатних осіб, скорегованим на податок на доходи фізичних осіб, а для працівників бюджетної сфери ця різниця складає 730 грн. Це при тому, що індекс споживчих цін червня 2014 до червня 2013 року склав 112%, а до кінця року прогнозується вже на рівні 120%.
В реальності ці заходи для збагачення приватного бізнесу за рахунок жорсткої економії на зарплатах освітян, медиків, держслужбовців, працівників культури та соціальної сфери призвели до масової злиденності у бюджетній сфері.
Профспілки обурені, що жодний із наших соціальних партнерів не веде мову про легалізацію значної частини тіньового бізнесу, боротьбу із «оптимізаціє» податкових зобов’язань, збільшення оподаткування заможних верств, додаткового оподаткування тютюнових і горілчаних виробів, що принесло б до казни держави значно більше доходів ніж всі антисоціальні урізання.
Більше того, незважаючи на те, що у Бюджетному кодексі чітко зазначено, що при формуванні бюджету наступного року одночасно визначаються прогнозні показники на два наступні роки, Сторона органів виконавчої влади не повідомила про очікування на наступні роки, що свідчить про відсутність системного бачення та комплексного підходу до формування бюджетної політики, а також не бажання навіть моделювати соціальні покращення.
Проведення таких «переговорів», як в чергове були 7.08.14, це лише імітація соціального діалогу та цинічна спроба влади на найближчі три роки легалізувати «обкрадання» бізнесом чесно працюючої людини.
Профспілки залишаються на твердій позиції, що слід зупинити попередню злочинну політику зарплатної дискримінації, досить виштовхувати працюючу людину у прірву бідності та примушувати стояти з простягнутою рукою для одержання субсидій чи допомоги по малозабезпеченості Лише підвищення заробітної плати, яка має забезпечувати платоспроможність громадян для придбання вітчизняних товарів, своєчасної сплати комунальних платежів, , дозволить відновити економічну активність, розширити сферу зайнятості, розпочати реальну боротьбу з бідністю та гігантським розривом між українськими реаліями та європейськими стандартами.
Профспілки попереджають, що в умовах загострення соціального напруження, підвищення цін та тарифів, стрімкого зростання інфляції та безробіття, зниження реального розміру заробітної плати у 2015 році може спровокувати соціальний вибух.
Спілчани, Федерація профспілок України проводить перший ПРОФСПІЛКОВИЙ РЕФЕРЕНДУМ. Українському народові – гідне життя!( - жми на синю ссилку) з визначення нашої позиції щодо розміру мінімальної заробітної плати – приєднуйся і запрошуй друзів.
З повагою
В.о. Голови Федерації профспілок України Сергій Кондрюк